Herregud, Vaccin mot vattkoppor??!

Såg precis en reklam på aftonbladet som gör mig så arg. Den var typ "Hej jag blir hemma minst en vecka för mitt barn har vattkoppor.  - Lugn, det finns vaccin"

Vattkoppor, och en massa andra barnsjukdomar behövs! Det behövs för att bygga upp immunförsvaret. Utan immunförsvar kommer ditt barn vara sjukt hela livet. Tänk vad mycket du måste vara hemma då! Det finns en anledning till att barn nu har mycket fler allergier och exem. För att folk tror att om man har sjukt renligt, och vaccinerar mot alla hemska sjukdomar så kommer allt bli bra. Jag blir så less på läkemedelstillverkarna som får oss att tro att vi behöver vaccin mot nått som VATTKOPPOR! 

Svininfluensan.. var den så farlig egentligen? Jag tog inte vaccinet och jag ångrar det inte. Visst, jag förstår att fler skulle blivit sjuka om inte så många vaccinerat sig. Men var det verkligen farligare än vanlig influensa? Ska bli kul att se, nej det var fel ord, det ska bli intressant att se vad alla barn som fått vaccinet för för fel istället om 10 år.

Finns säkert jättemånga som inte håller med mig nu. Men det här är min åsikt, och jag hoppas verkligen att fler skeptiker får säga sin åsikt så inte stackars nyblivna mammor som bara vill sitt barns bästa vaccinerar mot allt som går!

VarilRix heter vaccinet.. och klickar man på annonsen kommer man till http://www.barnvaccin.nu/


Kommentarer
Postat av: Eken

Just därför vi beslutade att INTE ge Theo vaccinet.

2010-02-21 @ 16:47:22
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja starkt gjort tycker jag. Vet att jag skulle vara väldigt osäker när det gällde mitt barn och inte bara mig själv. Speciellt när alla "experter" skriver att man kommer dö om man inte tar det

2010-02-21 @ 20:14:52
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Tilde

Hehe jaa jag vet ju att ni bor där nånstans:P

Måste bestämma mig i dagarna om jag ska tacka ja till fast tjänst på Napoleon, men det lutar åt att jag åker hem till sommaren.. Men man vet ju aldrig säkert haha:P

2010-02-22 @ 22:07:26
URL: http://elintildeamanda.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi valde ju att inte vaccinera Filip, kändes helt enkelt för osäkert med biverkningar och sånt! Dock vaccinerade jag och Tom Stian oss BARA för att inte släpa hem nån smitta till lillen...

2010-02-22 @ 23:20:13
URL: http://systertaki.blogg.se/
Postat av: Soffling

Jag haller med dig petra! jag ar aldrig sjuk och jag plockar bajs med handerna, ater faroga, slickar trottoaren, ater toy som legat pa backen och en massa mer! och se pa mig, fullt frisk :)

2010-02-23 @ 04:54:07
Postat av: refe hthr

Viruset som orsakar vattkoppor stannar kvar i kroppen hela livet och om det blossar upp så voila!Du har bältros, en mycket farligare sjukdom. Nått att suga på

2010-02-25 @ 02:07:20
Postat av: Petra Bjelke

och hur många dör per år av Bältros? Med försvagat immunförsvar kommer vi väl dö av förkylningar snart!

2010-02-25 @ 07:48:07
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: refe hthr

Det adaptiva immunsystemet besitter ihågkommelseförmåga, immunologiskt minne, som gör att nästa gång organismen angrips av samma mikroorganism så kommer kroppen ihåg detta och kan oskadliggöra det främmande ämnet snabbt. Det är detta man utnyttjar då man vaccinerar sig. Alltså, släpp eran medeltida uppfattning om vaccinering, det är princip samma sak som att bli utsatt för smittan fast i en svagare form och du får ett starkare immunförsvar som resultat. Men om ni nu ABSOLUT vill utsätta er avkomma för en obehaglig upplevelse i onödan så gör det då men se till att ni har alla fakta innan ni tar det beslutet för någon annan. Vaccinering ger inte svagare immunförsvar, tvärt om. P.s eftersom de flesta som får bältros är över 65 så är det svårt att veta den exakta dölighetsfrekvensen pga att patienterna ofta har andra sjukdomar samt mer medicinering och sämre allmänhälsa. Men bältros är ofta det som sätter in nådastöten. Jag har jobbat länge inom äldreomsorgen och sett det fler gånger än jag önskat.

Och måste en sjukdom vara direkt dödlig för att man ska vaccinera sig? Du är antagligen vaccinerad redan mot mässling, påssjuka och rödahund inte för att du direkt skulle dö av det utan för att tekniken finns för att ge dig immunologiskt försvar mot dem utan att behöva lida av sjukdomen. Tycker du att det är fel?

2010-02-27 @ 12:06:14
Postat av: refe hthr

Sen är det en helt annan sak när det gäller renlighet i hemmet där man växer upp. Jag är uppvuxen på en gård och har formligen vadat i damm, fjädrar och skit och jag tror absolut att det har hjäpt mitt immunförsvar till att bli starkare. Det här med antibakteriella diskmedel ger mig gåshud. Vi ska utsättas för lagom med smuts för att må bra men man måste ändå ha så mycket insikt att man förstår att det ena inte behöver utesluta det andra.

2010-02-27 @ 12:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0