ge blod..

Ja.. jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Sprutor är verkligen pest och pina!

Har anmält mig som blodgivare nu eftersom jag måste tappa blod för att bli av med järn i kroppen. Jag har hemokromatos, som gör att jag samlar på mig allt järn jag äter. Istället för att bara tappa blod och slänga det, så sa min läkare att jag skulle bli blodgivare, å det var ju en jättebra idé eftersom det behövs massa blod i Norge. (Eller i alla länder egentligen)
Jahapp.. så har jag gått och gruvat mig hela dagen. Kom dit 10 minuter innan tiden. Vilket innebar 10 minuter plågeri. Jag kände verkligen fysisk smärta i armvecket! Som att sprutan var inne redan. Sjukt vad hjärnan kan spela spratt! :)

När jag äntligen kom in så fick jag inte bli blodgivare eftersom jag inte har nån fast partner. Haha. Jaja. Blev lättad men inser ju att det är bara att skjuta upp problemet. Måste ju tappa blod ändå. Så nu har jag kontaktat min nya fastlege och fått tid på fredag. Så det blir väl provtagning då iallafall.

Jippie....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0