Träning

Efter en period med Thailandsresa, Sverigeresa, förkylning och sen influensa så tänkte jag att jag äntligen skulle komma igång med träningen igen. Nu låter det som att jag har haft ett årslångt uppehåll och att det är jättejobbigt att börja igen. Så är det inte!

Jag är väldigt nöjd över att jag i november för mer än ett år sedan tog tag i mig själv och köpte ett gymkort. Jag hade varit ifrån min stora kärlek volleybollen i nästan 2 år och kilona bara ökade och ökade.
Man hamnar i en ond cirkel, tappar lusten att kämpa för att hålla vikten och så går man upp ännu mer.

När jag köpte gymkortet tänkte jag att jag kunde träna iallafall 2-3 gånger i veckan. Men det tog bara några veckor innan jag insåg att jag var beroende igen. Humöret, orken, och vikten.. Allt blir så mycket bättre! En månad senare var jag uppe i 4-6 dagar i veckan träning. Hade egentligen velat träna dom där sista dagarna ibland med men kroppen sa ifrån. :)

Sen vet jag att det finns såna som tränar så hårt i en månad eller två och sen tröttnar. Men jag har ett schema som jag kryssar varje träning jag gör.. och jag har hållt i och tränat så mycket i över ett år nu. Jag äter fortfarande det jag vill, förutom att det är väldigt få tillfällen jag äter godis och dricker cola på vardagar.

Ett bra kvitto på att jag tränat rätt tycker jag är att jag varit nästan helt utan träning i 2 månader, utan att studsa upp i vikt igen. Och jag längtar verkligen efter att träna!

Igår började jag på mitt nya träningsprogram som jag fått av en personlig tränare på gymmet. Väldigt roligt att ha nått att följa, 3 veckors schema som sen börjar om. Det är inriktat på beachvolleyboll och träningsvärken efter första passet är otroligt skön :)

Here we go!

Kommentarer
Postat av: Linda Eriksson

Vad duktig du är Petra!! Jag skulle önska att jag hade tid att träna jag också, men det är svårt nu när bägge jobbar heltid och Tom Stian läser en massa på skola. Vet liksom inte vart jag ska klämma in det! Men minns den gamla goda tiden då jag också trände på gym 4-5 dagar i veckan. Då mådde man bra! ;)

2011-01-26 @ 08:21:55
URL: http://systertaki.blogg.se/
Postat av: Emma L

fin din blogg blev :) jag håller allt koll på dig här på bloggen.

2011-01-26 @ 23:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0