Myshelg

Då var den korta men underbara helgen över!

Jobbade dubbelt på fredagen och kom hem vid halv 11 som ett lik till stackars magnus som nästan var tvungen att borsta tänderna på mig för att jag skulle komma i säng.. Packade lite, sen somnade jag ganska omgående.
Klockan 5 på morgonen ringer klockan för avfärd och jag är fortfarande halvt död. Som tur är körde Magnus och jag sov 3 timmar till i bilen. TACK!

Kom fram, och gick direkt runt på sportbutikerna för att finna ett par skidbyxor till mig..  Hittade ett par jättesköna skalbyxor från McKinley som till och med var på 40%. Sen checkade vi in i vår campinglägenhet och slappade lite innan det var dax att ge sig ut i backen.

Fötterna gjorde ont efter ca 5 minuter..  JÄTTEONT.. och backen var brantare än den jag åkt i innan.. så det var lite svårt i början. Men så började jag kunna slappna av lite och det gick lite bättre efter några åk.. Så Magnus tyckte vi kunde ta en lite svårare backe. Ja visst tänkte jag. Det blir nog kul.
DET BLEV INTE KUL!

Backen var skitbrant.. och det gick alldeles för snabbt! Var en meter från att köra in i nätet innan jag lyckades svänga..  Sen vet jag bara att jag tänkte att jag måste stå på fötterna, inte ramla.. och plötsligt var jag nere. Skakade som ett löv när jag kom ner och tänkte att jag aldrig skulle åka igen!
Men efter att ha vilat fötterna lite så gick jag med på att åka lite till i barnbacken.. Å det gick mycket bättre.

Kom tillbaka till lägenheten för att duscha och vila lite till innan det var dax för middag på restaurang.. Sovrummet i lägenheten hade bara två enkelsängar så vi bäddade bäddsoffan istället. Mycket mysigare!




Öppnade en flaska vin och åt massa gott i sängen framför tvn. Både fick och gav massage och det var så skönt att vara borta och inte behöva tänka på nått annat än varandra!

Söndagen sov vi länge.. såg på skidskyttet och sen var det dax för mig att jobba 3 timmar och sen köra hem.

Fler såna här helger tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag äääälskar dina skidhistorier! Mera, mera, mera! Hoppas på tusen av dom efter åre! Ring när ni entrar sverige till helgen.

2011-03-08 @ 20:23:33
Postat av: Anonym

Det var från mig! /Sofia

2011-03-08 @ 20:28:10
Postat av: Petra

Hah! Jag bara hoppas att jag är i livet så jag kan berätta om det! :P

2011-03-08 @ 20:30:03
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: cissi

Åå vad mysigt/roligt. Längtar oxå efter en skidhelg!!!

2011-03-10 @ 12:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0