Day 5

Ännu en perfekt beachdag! Fick sovmorgon idag.. Istället för att träna kl 9 blev första match kl 11. Väldigt skönt för min slitna kropp och hjärna!

Så här femte dagen upptäckte vi att det finns nystekta pannkakor på frukosten.. kanske lika bra att vi inte upptäckt det innan.. För nu blev det det vanliga: Bröd, ägg och youghurt PLUS pannkakor med honung :)

Första matchen spelade vi mot ett danskt par. Jätteduktiga tjejer som vi tränat lite med. Vi spelade ganska osäkert i första set. Många egna misstag, och dom shottade bort oss. Väldigt duktiga på att se var vi inte var!
Men sen tog vi stor ledning i andra med 7-1 och höll i den hela vägen fram till slutet.. då kom dom ikapp lite och det slutade 21-18 tror jag till oss. Avgörande set låg vi hela tiden efter och gjorde några onödiga servemissar så vi förlorade med 15-11.

Andra matchen var mot ett par unga tjejer från volleybollgymnasiet. Vi tog första setet väldigt lätt. Servade ut dom. Tror det blev 21-4. Sen blev det ett roligt och jämnt andraset där vi vann till slut med 21-18.

Det var otroligt varmt idag så det var tufft att spela matcher. Fick ta en teknisk timeout för att vattna planen eftersom vi inte kunde gå utan att bränna fötterna. Men kul kul kul är det.. och vi hoppas på att vinna nästa match imorgon. Förlorar vi så är vi ute, vinner vi så kommer vi sämst 5a.

Har varit på massage nu för att kroppen ska få slappna av lite efter dom här dagarna.. och nu känner jag mig helt snurrig. Ska ta och dricka lite vatten och sen sova tror jag. Fast klockan är bara 21 :)

Håll tummarna för oss imorron kl 10 svensk/norsk tid!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0