Day 6

Det blir ett tidigt inlägg idag.. Ska på avslutningsfest ikväll! :)  

Trodde egentligen att jag skulle förlora första matchen idag.. och sen ligga och sola mig och fixa till brännan innan hemresan imorgon.. Det blev inte riktigt så.. och det är jag väldigt nöjd med :)

Första matchen var mot ett norskt par som jag inte vet namnet på. Dom hör till dom unga lovande volleygymnasietjejerna. Det blev en jämn match som slutade 2-1.

Andra matchen , kvartsfinalen, blev mot Fördes Synnöve och AnneLene som jag bor med. Dom är riktigt bra båda två.. så jag hade inga förväntningar i huvudtaget innan matchen. Men benen var fortfarande ganska pigga fast vi hade en hård förstamatch.. och jag är supernöjd med mitt spel! Vi plockade upp massa i försvar och pressade på ganska bra i anfall! Det var jämnt hela matchen men vi vann till slut med 2-0! (21-18, 21-17)

Semifinalen var mot ett av norges högst rankade tror jag.. och dom har varit favoriter hela turneringen. Vi hade inte så mycket att säga till om där... men jag är mest irriterad på att vi ger dom ca 10 poäng på servemissar!! Matchen slutade 21-12, 21-14 till dom.

En tredjeplats med prispengar och att vi bara förlorat mot två lag tar jag absolut med mig vidare! Dom lagen vi förlorade match mot spelade båda i final.. så det får vi vara nöjd med. Speciellt eftersom jag aldrig spelat ihop med min partner Malene förut! :)

Nu blir det vila lite innan party!  Imorron är det hemresa till min bästaste sambo! :)

Kommentarer
Postat av: sara lindberg

coolt! grattis till 3e placeringen:)

2011-05-07 @ 10:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0