Ska försöka!

Jag ska försöka bli lite ekonomisk nu tänkte jag. Den största utgiften i vårt hem är MAT! Nu när vi ska spara till resan så märks det extra väl hur mycket maten faktiskt kostar. Handlade tacos till lördagen, lunch och middag till söndagen.. och lite småsaker,  å det blev SEXHUNDRA kronor!

Därför ska jag testa Rema 1000s kampanj nu, under hundralappen! Där finns recept varje vecka med ingredienser som dom har specialpris på. Så man ska få 4 portioner för mindre än 100 kr. Plus att Rema 1000 är mycket billigare att handla på än Coop. Måste bli bättre på att åka dit!

Därför är dom tre nästa middagarna redan planerade och inhandlade. Vuxet va!! :)  Plus att det är gott om mat till lunchmatlådor med. För 200 kr.   Mycket bättre pris tycker jag då. Extra roligt blir det ju också att man får testa massa nya recept. Brukar bli ganska ensformigt här i huset annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0