New York fortsättning

Ja, jag fortsätter väl där jag slutade. Vi hade en hel dag som riktiga turister!

Vi började dagen med att åka upp i Empire State building. Riktigt högt upp måste jag säga! Coolt att se över hela manhattan.


Sen tog vi oss vidare för att ta gratisbåten som går förbi Frihetsgudinnan. Vi orkade inte med att betala och stå i lång kö för att gå upp med den. :)


Efter det var nästa stop Ground Zero. Otroligt mäktigt att vara där. Det blev plötsligt mycket mer verkligt att tänka att nån FLÖG in i byggnader och dödade så många människor. Jag hade ingen aning hur minnesplatsen såg ut, och jag måste säga att jag var positivt överaskad. Väldigt fint med en gigantisk fontän.

Å så dom nya byggnaderna som dom bygger där på sidan av minnesplatsen. Fina!


Så var vi och såg på Brooklyn Bridge, City Hall, Chinatown och säkert en hel massa mer som jag inte kommer ihåg nu. Det var en jobbig men fantastisk dag. :)


Kommentarer
Postat av: Eken

Jag är så jääääkla avis på er för att ni varit i NY!! :-)

Menar du på allvar att det va varmt där?

2012-03-19 @ 09:19:00
URL: http://ekens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0