Sverige och Polen

Då var snart hela semestern över.. och jag har inte skrivit nånting!
Semestern har varit både jättebra och jättejobbig. Hann med att träffa en massa folk i Sverige som jag saknat, och vara barnvakt till Moa. Men så blev jag sjuk :( Så typiskt att man ska bli sjuk på semestern. Snorade och hostade som en vanlig förkylning.. men sen när vi kom till Gävle så fick jag jätteproblem att andas. Luftröret var litet som ett smalt sugrör.. och det bubblade och rosslade långt nere i lungorna. När jag haft det så ett dygn och knappt sovit en minut av rädsla av att sluta andas helt så gick jag till doktorn som inte kunde utesluta lunginflammation, och jag fick penecellin.
Hostan är fortfarande inte helt borta, men mycket bättre nu iaf efter över en vecka. 
 
Har inte orkat med att göra mycket alls.. och stackars Magnus har hängt med mig på hotellrummet i flera dagar med korta turer ut för att äta mat och fixa det viktigaste. :( Tur att Peter ville följa med honom på bio en kväll så han fick komma ut litegrann iaf :)
 
När vi kom till Warszawa kände jag mig lite bättre iaf.. och vi gick ut för att se lite på staden. Orkade bara gå korta sträckor.. men tycker inte det var så mycket att se här ändå. Ganska slitet, tråkigt och inte speciellt fint.
Billig shopping, billig mat och billigt att ta sig fram är det iallafall!
 
Krakow däremot skulle jag absolut kunna tänka mig att komma tillbaka till!
Mysigt, fina gator och mer att göra. Vi har varit till Auschwitz och saltgruvorna. Kommer bilder senare!
 
Nu ligger vi på ett ganska skabbigt hotell nära flygplatsen och väntar på att flyga till Tyskland imorgon. Johanna och Daniel ska gifta sig och det ska bli riktigt roligt! Är riktigt glad att vi är bjudna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0